Локално компилиране на плъгини

В този раздел можете да намерите полезни кодове и уроци свързани с PAWN скриптинга.
Отговори
Потребителски аватар

Автор на темата
OciXCrom TM
Администратор
Администратор
Мнения: 5490
Регистриран: 06 окт 2016, 19:20
Местоположение: /resetscore
Се отблагодари: 99 пъти
Получена благодарност: 630 пъти
Години: 22
Контакти:

Локално компилиране на плъгини

Мнение от OciXCrom TM » 05 дек 2016, 16:42

  • Какво означава "локално" компилиране?
    • Компилиране е процесът на превръщане на .sma файл в .amxx, или по-точно на AMXX код в AMXX плъгин. Под термина "локално компилиране" се има предвид компилиране на плъгин чрез компилатор на вашия компютър, по-точно този в директорията на сървъра ви (compile.exe).
  • Защо е препоръчително да компилираме плъгините по този начин?
    • Силно препоръчвам да компилирате всичките си плъгини по този начин, тъй като ако ползвате онлайн компилатори или такива извън директорията на сървъра, възможно е да имате проблеми:
      • ако версията на компилатора е по-стара от тази на AMXX-а ви, плъгинът няма да тръгне изкарвайки грешки от типа на "invalid plugin version" и "bad load";
      • повечето онлайн компилатори нямат възможност за добавяне на собствени библиотеки (.inc файлове), тъй че ако плъгинът ползва такива, няма да можете да го компилирате или пък ще се компилира, обаче няма да работи.
      • ако добавите компилиран .amxx файл в сървъра, не можете да знаете какво има в него, тъй че огромна е вероятността някой да ви изпрати плъгин съдържащ "задни вратички" и после да се чудите как ви "хакват" сървъра.
  • Какви файлове са нужни за да мога да компилирам плъгин локално?
    • Просто трябва да имате работеща сървър платформа, която съдържа файла compile.exe в scripting папката.
    • Версията на AMXX-а, който се ползва в платформата трябва да съответства с тази на сървъра.
    • Ако нямате сървър/платформа на вашия компютър, можете да изтеглите готовия компилатор за 1.8.2 от тук.
  • Как става локалното компилиране на плъгин?
    • Много лесно:
      • просто трябва да "хвърлите" .sma файла в compile.exe;
      • ако компилацията е била успешна, компилираният .amxx файл ще го намерите в папката scripting/compiled;
      • взимате файла от папката и го добавяте/заменяте в plugins папката, където се намират останалите ви плъгини;
      • записвате името на плъгина в plugins.ini, ако го няма.
Изображение
  • Какво да правим в случай, че имаме кода на плъгина, но не е в .sma файл?
    • Най-често във форумите ще получите готов код, вместо качен .sma файл. В такъв случай просто трябва да направите нов текстов документ и да го запазите с .sma разширение, като в него добавите кода.
  • Често срещани грешки:
    • при грешка от типа на "cannot read from file: име-на-файла" - липсва ви нужната библиотека (в случая име-на-файла.inc). Трябва да я изтеглите и сложите в папката scripting/include. Можете да изтеглите почти всички библиотеки от тук;
    • при грешка от типа на "symbol is marked as deprecated" - можете да я игнорирате. Показва се защото дадената функция е "стара" и има по-добър вариант за нея. Най-често се случва когато ползвате AMXX 1.8.3 и подобни грешки ще стават все по-чести с нови ъпдейти на АМХХ, тъй като нови, по-добри функции се добавят в системата. Ако не искате да се показва, трябва да замените функцията с новата, която е написана в самата грешка.

Потребителски аватар

mount4 amxx
Потребител
Потребител
Мнения: 187
Регистриран: 03 ное 2016, 19:54
Местоположение: Варна
Години: 24
Контакти:

Re: Локално компилиране на плъгини

Мнение от mount4 amxx » 05 дек 2016, 17:01

Този онлайн компилатор се update-ва като има възможност да избереш версия на компилатора.
Вмомента е 1.8.3 и при липса на библиотека ти предоставя възможност да я качиш като се съхранява за половин час.
Дори можете да пратите мейл ако искате да добавите библиотека за постоянно.
Може да компилирва и ReAPI плъгини благодарение на мен защото изпратих мейл с реапи инклуудите.

-> https://amx.freakz.ro <-
94.190.190.195:27015 -> Изображение <-- Runemod here !
94.190.190.195:27017 -> Изображение

Segmentation fault Изображение <-- Opera browser !

Потребителски аватар

Just CS-UG
Потребител
Потребител
Мнения: 262
Регистриран: 23 дек 2016, 19:10
Местоположение: http://cs-ultragaming.info
Се отблагодари: 4 пъти
Получена благодарност: 9 пъти
Контакти:

Re: Локално компилиране на плъгини

Мнение от Just CS-UG » 25 май 2017, 21:12

Урока е добър помогна ми много
Изображение
Connect 93.123.18.5:27017
Connect 93.123.18.6:27015

Потребителски аватар

Kasapin4
Потребител
Потребител
Мнения: 92
Регистриран: 07 авг 2018, 07:41
Се отблагодари: 16 пъти
Получена благодарност: 16 пъти

Локално компилиране на плъгини

Мнение от Kasapin4 » 27 авг 2018, 15:20

Имам проблем на уйндовс 10 съм като пробвам да компилирам някой плъгин, ми изкарва следния еррор Ето за начало помислих че е нещо свързано с плъгина на хуехуе. Направих ново компилиране с плъгина на оксикром, същият резултат какъв е проблема?

Потребителски аватар

Автор на темата
OciXCrom TM
Администратор
Администратор
Мнения: 5490
Регистриран: 06 окт 2016, 19:20
Местоположение: /resetscore
Се отблагодари: 99 пъти
Получена благодарност: 630 пъти
Години: 22
Контакти:

Локално компилиране на плъгини

Мнение от OciXCrom TM » 27 авг 2018, 15:23

Вероятно е някакъв проблем с правата. Опитай да преместиш компилатора извън C: или да му сложиш отметката "стартирай като администратор".

Потребителски аватар

Kasapin4
Потребител
Потребител
Мнения: 92
Регистриран: 07 авг 2018, 07:41
Се отблагодари: 16 пъти
Получена благодарност: 16 пъти

Локално компилиране на плъгини

Мнение от Kasapin4 » 27 авг 2018, 15:28

OciXCrom™ написа:
27 авг 2018, 15:23
Вероятно е някакъв проблем с правата. Опитай да преместиш компилатора извън C: или да му сложиш отметката "стартирай като администратор".
същият проблем?

Потребителски аватар

Автор на темата
OciXCrom TM
Администратор
Администратор
Мнения: 5490
Регистриран: 06 окт 2016, 19:20
Местоположение: /resetscore
Се отблагодари: 99 пъти
Получена благодарност: 630 пъти
Години: 22
Контакти:

Локално компилиране на плъгини

Мнение от OciXCrom TM » 27 авг 2018, 16:29

Отметката я сложи на compile.exe, нали така? Опитай да сложиш и отметка за съвместимост с Windows XP Service Pack 3.

Отговори

Върни се в “Полезни кодове/уроци”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта