Превръщане на .bsp файл в .map

Уроци за Valve Hammer Editor.
Аватар
aHaJLruH
Извън линия
VHE Mapper
VHE Mapper
Мнения: 138
Регистриран на: 13 Окт 2016, 12:33
Местоположение: София
Се отблагодари: 12 пъти
Получена благодарност: 42 пъти

Превръщане на .bsp файл в .map

Мнение от aHaJLruH » 25 Сеп 2017, 11:26

В този урок ще се запознаете с начина по който можете да отваряте във VHE вече готови карти и да черпите от познанията с които са направени. Моля да не се преименуват карти от друг автор или да се използват като собствено направени.

Изтеглете програмата WinBSPC.
Изображение

Отворете winbspc.exe и натиснете на File > Convert. Намерете .bsp файлът който искате да прегледате и след това Open.
Изображение

Ще ви излезе това прозорче на което сложете тикче на MAP и натискате на Browse...
Изображение

Отново ще ви изкара прозорче. От него трябва да покажете къде да отиде изходящият файл (.map файлът)
Изображение
Изображение

Би трябвало да ви излезе подобно съобщение, ако ли не значи картата не може да бъде конвертирана.
Изображение

Влезте във Valve Hammer Editor, и от Tools > Options натиснете на Texture таб-а.
Изображение

От там на ADD WAD и избирате всички .WAD файлове които са нужни на картата ви (в случая cs_dust.wad). Като сте готови рестартирайте програмата.
Изображение

За да отворите .map файлът който току що направихте натиснете на File > Open.
Изображение

Може да ви излезе ерор, но не се притеснявайте.
Изображение

Картата ви ще изглежда по подобен начин. Ще я оправите със следващите стъпки.
Изображение

Най-отгоре в ляво натиснете на Edit > Select All и после на Vertex Tool (Shift+V).
Изображение

Накрая остана да натиснете на Selection Tool (Shift+S) и да отмаркирате всичко.
Изображение

Източник : gamebanana.com / Превод : aHaJLruH
Последно промяна от aHaJLruH на 01 Фев 2019, 19:37, променено общо 1 път.

Аватар
deadlylord
Извън линия
Потребител
Потребител
Мнения: 572
Регистриран на: 04 Апр 2017, 16:35
Местоположение: Бургас, България
Получена благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

[VHE] Превръщане на .bsp файл в .map

Мнение от deadlylord » 25 Сеп 2017, 17:33

Това и аз съм го правил, но после картата не можеше да се компилира, може ли да направиш 1 tutorial и по компилиране на карти

Аватар
aHaJLruH
Извън линия
VHE Mapper
VHE Mapper
Мнения: 138
Регистриран на: 13 Окт 2016, 12:33
Местоположение: София
Се отблагодари: 12 пъти
Получена благодарност: 42 пъти

[VHE] Превръщане на .bsp файл в .map

Мнение от aHaJLruH » 26 Сеп 2017, 18:27

Не може да се компилира, защото не си я запаметил в Hammer/Worldcraft Maps (.RMF) формат най-вероятно. Колкото до направата на урок за компилиране ... не виждам смисъл. То няма какво да се обяснява, натискаш копче и след него Enter. :coffee:

Аватар
deadlylord
Извън линия
Потребител
Потребител
Мнения: 572
Регистриран на: 04 Апр 2017, 16:35
Местоположение: Бургас, България
Получена благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

[VHE] Превръщане на .bsp файл в .map

Мнение от deadlylord » 26 Сеп 2017, 18:49

Добрем, нека тогава да бъде за настройване на програма и теглене на текстури

Публикувай отговор
  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
     Последно мнение

Обратно към “VHE Уроци”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта