Грешки, които могат да възникнат при компилация

Уроци за Valve Hammer Editor.
Аватар
aHaJLruH
Извън линия
VHE Mapper
VHE Mapper
Мнения: 138
Регистриран на: 13 Окт 2016, 12:33
Местоположение: София
Се отблагодари: 12 пъти
Получена благодарност: 42 пъти

Грешки, които могат да възникнат при компилация

Мнение от aHaJLruH » 25 Сеп 2017, 08:02

Грешка №1

Код за потвърждение: Избери целия код

Error: Entity 128, Brush 1, Side 7: has a coplanar plane
Error: Entity 0, Brush 207: outside world
Error: Entity 128, Brush 2, Side 0: plane with no normal
Как да я оправим:

Map>>Go to brush number:
Изображение

Като на Еntity в случая пишете : 128
а на Brush в случая : 1
триете и правите наново, ако структурата не може да се възприеме не я правете повторно!
Грешка №2

Код за потвърждение: Избери целия код

Brush with coplanar faces
Причина:
Една страна с "три" ръба:
Изображение

Как да я оправим:

Премахваме "третият" ръб като го влачим до единия от истинските. Появява се едно съобщение на което даваме "Yes".
Грешка №3

Код за потвърждение: Избери целия код

Error: Exceeded MAX_PATCHES
Причина за възникване:
Картата е твърде голяма и компилаторът за осветяване не може да възприеме.

Как да я оправим:

Ако компилирате чрез Comand Prompt просто добавяте -chop 128 след hlrad.
  • Как се осветява принципно:
    Изображение
  • След промяната:
    Изображение
Забележка: това прави сенките по-некачествени!!!
Грешка №4

Код за потвърждение: Избери целия код

Error: Bad Surface Extents
Причина:
Най-често се получава при грешка "texture axis perpendicular to face", когато режете, в Hammera, но може да се получи при твърде голямо разтегляне(>10).

Как да я оправим:

Ако е първата причина:
Map>>Check for problems маркирате го и давате "Fix all of type", ако е заради второто - в .log-а пише коя е текстурата търсите и оправяте.
Грешка №5

Код за потвърждение: Избери целия код

Error: Exceeded MAX_MAP_MIPTEX
Причина:
Твърде много използвани текстури или прекалено използване на една текстура.

Как да я оправим:

Пишете -texdata 8192 след hlcsg
Грешка №6

Код за потвърждение: Избери целия код

=== LEAK in hull 0/1/2/3 ===
Причина:
има дупка в картата(до безкрайността)
Цък!

Как да я оправим:

Ще дам два начина :
1. Чрез leackmarker:
От "Select files давате първо .map файла на карата ви, след това .lin файла и трябва да е отбелязан.
2. Ограждате цялата карта в небе(може да пробвате местата които не се виждат да използвате null.
Грешка №7

Код за потвърждение: Избери целия код

Warning: Leaf portals saw into leaf
 Problem at portal between leaves 233 and 234:
 (1152.000 860.000 818.267)
За грешката:
PsYxOpAt написа:Visleaf се получава най-често, когато имаш 1 блок нарязан на много части и същият този блок е стена, земя или нещо друго, което ползваш да затвориш картата. Най-лесният начин за оправянето на този проблем е като избереш всички четки и им зададеш func_wall или func_detail. Както и да е, две, три от тези грешки не е проблем и можеш да не се занимаваш да ги оправяш, обаче ако са повече може да имаш проблеми с картата или компилацията.

Автор : KrA40n1
Последно промяна от aHaJLruH на 14 Фев 2019, 09:16, променено общо 2 пъти.

Аватар
deadlylord
Извън линия
Потребител
Потребител
Мнения: 572
Регистриран на: 04 Апр 2017, 16:35
Местоположение: Бургас, България
Получена благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

[VHE] Грешки, които могат да възникнат при компилация.

Мнение от deadlylord » 25 Сеп 2017, 20:43

МНОГО полезен урок за новите mapmakers. Голямо благодаря!

Публикувай отговор
  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
     Последно мнение

Обратно към “VHE Уроци”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта