Урок2: Видове променливи, Масиви, Стрингове, Функции в SPawn

Раздел предназначен за споделяне на уроци за SourceMod скриптиране.
Аватар
DaRk_StyLe
Извън линия
AMXX Скриптър
AMXX Скриптър
Мнения: 264
Регистриран на: 26 Окт 2016, 12:40
Се отблагодари: 11 пъти
Получена благодарност: 33 пъти

Урок2: Видове променливи, Масиви, Стрингове, Функции в SPawn

Мнение от DaRk_StyLe » 23 Юни 2017, 20:13

Здравейте, ето втората част от поредицата за уроци в SourcePawn. В този урок, ще разгледаме и изясним няколко неща, а те са променливите, масивите, стринговете и функциите. Ще започнем първо с променливите.
Променливи

В SourcePawn има няколко неща, които трябва да знаете, преди да започнете, да скриптирате. Едни от тях са променливите. Променливите могат да съдържат числа и символи. Те трябва да бъдат декларирани, преди да бъдат използвани, чрез думата "new" пред тях. Числото или символа след тях, се въвежда след знакът за равенство. Ето един прост пример:

Код за потвърждение: Избери целия код

new a, b, c 

a = 1 
b = 2 
c = 3
В SourceMod скриптирането, те биват два вида:
- Cells (последвани от числа), които вече разгледахме.
- Стрингове (всички стрингове са UTF-8 в SourcePawn).

Видове променливи

- Float (Плаващи) - Числа съдържащи плаваща точка/запетая. (както е в AMXX скриптирането). Ето един прост пример.

Код за потвърждение: Избери целия код

new a = 5 
new Float: b = 5.0

Неправилна употреба

Код за потвърждение: Избери целия код

new a = 5.0         //Tag mismatch. Не е записана, като плаваща. 
new Float: b = 5   //Tag mismatch.  5 не е число, с десетична запетая.   

- Булеви - Както знаем от AMXX скриптирането, чрез този тип променливи, ние определяме, дали дадено нещо е вярно или грешно. Ето един пример, за да Ви се изяснят нещата.

Код за потвърждение: Избери целия код

new bool: a = true 
new bool: b = 0 // Работи, защото 0 е false.   
Ако дадена променлива не е декларирана със стойност, то тя приема 0.

Код за потвърждение: Избери целия код

new a        // Слага 0. 
new Float: b  //Слага 0.0. 
new bool: c   //Слага false.   

Функции Следващото важно нещо са функциите. Функциите са символи, или имена, които задействат. Функциите може да са различно, но всяка една функция се задейства по един и същ начин. Те приемат някакъв параметър. Ето, как стоят нещата при тях.

Код за потвърждение: Избери целия код

function(parameter)

Код за потвърждение: Избери целия код

amxxbg(33)   // Активира функция "amxxbg" и и слага число 33. 
virtual(34) // Активира функция "virtual" и и слага число 34.   
Всякое число или символ, което е заложено във функция, се нарича параметър. Функцията може да има няколко числа за параметри, но има лимит 32 числа в SourceMod.

Масиви Масивите са, както променливите, служат за съхранение на дадена информация. Могат да записват много стойности в една променлива.
Декларирането става, чрез скоби. Ето няколко примера.

Код за потвърждение: Избери целия код

new players[32]     //Записва 32 числа. 
new Float:origin[3] //Записва 3 плаващи.   

Също така, може да се групира в групи.

Код за потвърждение: Избери целия код

new broq[5] = {1, 2, 3, 4, 5}
обърнете внимание на размера, на масива.

Използването на масив е същото, както използването на променливи. Различното обаче е, че трябва да го индексирате, ето за какво говоря.

Код за потвърждение: Избери целия код

chisla[0] = 1 
chisla[1] = 2 
chisla[2] = 3

Стрингове Всички стрингове са UTF-8 в SourcePawn. Тук стринговете, са комбинация от масиви и клетки, което означава, че Вие трябва предварително да знаете, колко голям масив ще се използва, за в бъдеще. Стринговете, не са динамични. Могат да се използват, в колкото място сте им задали.
Декларирането на стрингове, става почти, както на променливи. Давам пример.

Код за потвърждение: Избери целия код

new String: message[6] = "Amxxbg"

Код за потвърждение: Избери целия код

new String: message[7] 

message[0] = 'H' 
message[1] = 'e' 
message[2] = 'l' 
message[3] = 'l' 
message[4] = 'o' 
message[5] = '!' 
message[6] = 0
На края на всеки стринг задължително трябва да има 0, която слага края на стринга, в противен случай Pawn няма да знае, кога да спре, да чете стринга.

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
     Последно мнение

Обратно към “Уроци”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта