Компилиране на ядро под Linux (Game Server Kernel)

Дискусии и проблеми свързани с Linux.
Отговори
Потребителски аватар

Автор на темата
hackera457 Охрана
Модератор
Модератор
Мнения: 359
Регистриран: 01 ное 2016, 09:46
Репутация: 0
Местоположение: София
Години: 23
Контакти:

Компилиране на ядро под Linux (Game Server Kernel)

Мнение от hackera457 Охрана » 12 май 2018, 17:01

В тази тема ще ви покажа как можете да си компилирате ядро под CentOS както и настройки, които биха помогнали за 1000 FPS. Държа да отбележа, че компилацията на ядрото е нужна и за приспособяване на ядрото към конкретната машина /оптимизирането му за машината като се активират необходимите драйвери и модули/.
Преди да стартираме процеса е необходимо да се логнем като root. Това става с помоща на командата: Въвеждате си паролата. Сега е момента да инсталираме необходимите пакети, нужни ни за компилирането.

Ако ще компилирате под CentOS са ви необходими следните пакети:

Код: Избери всички

yum -y groupinstall "Development Tools"
yum -y install ncurses-devel hmaccalc zlib-devel bc binutls-devel elfutils-libelf-devel openssl-devel
Ако ще компилирате на Debian, необходимите пакети са:

Код: Избери всички

apt-get install build-essential libncurses5-dev libelf-dev bc bison flex libssl-dev
След като ги инсталирате пристъпваме към изтегляне на ядрото. За да имате 1000 FPS е нужно вашето ядро да бъде Real-Time. Това става като изтеглите патч и го инсталирате при ядрото преди процеса на компилация:

Код: Избери всички

cd /usr/src
wget http://kernel.org/pub/linux/kernel/v4.x/linux-4.16.7.tar.xz
Сега да изтеглим пача за Real Time

Код: Избери всички

wget http://kernel.org/pub/linux/kernel/projects/rt/4.16/patch-4.16.7-rt1.patch.xz
Сега идва ред да разархивираме ядрото

Код: Избери всички

tar xvJf linux-4.16.7.tar.xz
Сега трябва да влезем в папката на ядрото

Код: Избери всички

cd linux-4.16.7
Сега е време да прибавим пача:

Код: Избери всички

xzcat ../patch-4.16.7-rt1.patch.xz | patch -p1
След като вече сме инсталирали пача е време да пристъпим към конфигурация на ядрото.

Код: Избери всички

make menuconfig
Ето и настройките, които трябва да направите и ви ги препоръчвам:

Код: Избери всички

General Setup
--------------------------------
(-server) Local version -append to kernel-release
Включване Automatically append version information to the version string
Kernel Compression ---> (XZ)
Изключване Auditing Support  
Timer tick handling -----> ( Full dynticks system (tickless) )
Aktivirane Full dynticks system on all CPUs by default  (except CPU 0)
Изключване Old Idle dynticks config

Enable Block Layer
---------------------------------
IO Schedulers --->
	* Default I/O Scheduler (Deadline)

Processor Type and features
---------------------------------
Изключване Linux Guest Support
Processor family --> (Spored processora)
Изключване SMT (Hyperthreading) scheduler support
Preemption Model ---> (Fully Preemtible Kernel (RT))
Timer Frequency --> (1000 HZ)

Power Managment and ACPI support
---------------------------------------
Изключване Suspend to RAM and standby
Изключване Hibernation
Изключване Power Managment Debug support 
CPU Frequency Scaling ---->
	* Default CPUFreq governor ---> (performance)

Network Options
--------------------------------------------------
	* Изключване QoS and/or far queueing
	
Device Drivers
----------------------------------
Изключване Watchdog Timer Support 
Включване Real Time Clock

Kernel hacking
----------------------------------
Изключване на всичко

Virtualization -- > Изключване
Auditing Support не може да се изключи под Debian!!

Запазваме конфигурацията и сега е време за същинския процес на компилация има много начини, но начина, който аз ползвам е:

Код: Избери всички

make -j8
make modules_install
make install
Рестартирате машина и избирате в Grub нашето компилирано ядро

Резултата при sys_ticrate 1200 -pingboost 3 /1000 FPS с нормални временни дропове/
Изображение
Моите плъгини

Код: Избери всички

#include <hambeer>

RegisterHamBeer(HamBeer_Spawn, "player", "GivePlayerBeer", 1);

public GivePlayerBeer(Pl){
    if(!is_user_alive(Pl)){
        ham_give_beer(Pl, 5)
        client_print(Pl, print_chat, "Go Go Go"){
}  


Потребителски аватар

Marinovv Facebook
Потребител
Потребител
Мнения: 292
Регистриран: 19 сеп 2017, 10:01
Репутация: 0
Местоположение: САЩ
Години: 20
Контакти:

Компилиране на ядро под Linux

Мнение от Marinovv Facebook » 12 май 2018, 17:07

Добре де, но на моя сървър при въвеждане на sys_ticrate 1200 -pingboost 3 и го проверя с команда stats постоянно ми е все 1000 фпс, че и малко отгоре, както на тебе. Това реално FPS ли ми е на мен или трябва да компилирам някак ядрото си?! На linux debian съм. Извинявам за тъпия въпрос.
89.106.109.225:27018
Заповядайте: Facebook

Потребителски аватар

Автор на темата
hackera457 Охрана
Модератор
Модератор
Мнения: 359
Регистриран: 01 ное 2016, 09:46
Репутация: 0
Местоположение: София
Години: 23
Контакти:

Компилиране на ядро под Linux

Мнение от hackera457 Охрана » 12 май 2018, 17:10

Marinovv написа:
12 май 2018, 17:07
Добре де, но на моя сървър при въвеждане на sys_ticrate 1200 -pingboost 3 и го проверя с команда stats постоянно ми е все 1000 фпс, че и малко отгоре, както на тебе. Това реално FPS ли ми е на мен или трябва да компилирам някак ядрото си?! На linux debian съм. Извинявам за тъпия въпрос.
Това е реалното, попринцип би могло и да не го компилираш, въпроса е, че при компилираното ядро натоварването на процесора е по-малко, а и е нужно да го оптимизираш за конкретна машина, тъй като по-подразбиране е направено така че поддържа всякакви машини
Моите плъгини

Код: Избери всички

#include <hambeer>

RegisterHamBeer(HamBeer_Spawn, "player", "GivePlayerBeer", 1);

public GivePlayerBeer(Pl){
    if(!is_user_alive(Pl)){
        ham_give_beer(Pl, 5)
        client_print(Pl, print_chat, "Go Go Go"){
}  


Отговори

Върни се в “Linux”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост